First day on camp

2 oktober 2023 - Antsiranana, Madagaskar

In de ochtend moesten we om 9 AM bij een cafe zijn: Casa Mofo. Hier ontmoetten we met alle nieuwe volunteers en een MRCI coordinator. Met wat super fijne hulp van de Franse meiden die bij mij in het hotel sliepen en ook naar het project gingen, heb ik een taxi kunnen regelen om ons met al onze bagage naar het cafe te krijgen. Hier hebben we met z'n allen ontbeten, voor mij een croissant met een cafe Gasy (de koffie hier is erg lekker!). Na deze ontmoeting gingen ik en wat anderen even op zoek naar een marktje, maar die hebben we niet kunnen vinden. Hierna was het onze beurt om richting de haven te gaan met onze bagage. Het is erg leuk hoe dit gaat. Vroeger had ik een boekje over Madagaskar en daarin stonden allemaal tekeningen van spullen die vervoerd werden bovenop auto's, mensen die dingen op hun hoofd dragen, ossen op de weg, etc. Deze dingen gebeuren ook echt!! Het was wel erg warm in het opgekropte busje.

Eenmaal bij de haven moest al onze bagage over het droogliggende stuk tussen de bootjes naar ons bootje getild worden (respect voor alle mensen daar, ze tillen alles). Wanneer dit gebeurd was, moesten wij onze schoenen uit doen en naar de bootjes lopen. Nu was het tijd voor een mooie, leuke boottocht.

Bij het eiland aangekomen was de tide nog te laag, dus moesten we eerst even plm een uurtje wachten in het dorp. Ook hier was het erg mooi!!

Na een tijdje konden we de boot weer in en was het tijd om het kamp voor het eerst te gaan betreden! Het was een redelijke uitdaging om alle super zware tassen en koffers de trappen op te krijgen, maar het is ons gelukt.

Hier konden we sommige andere vrijwilligers ontmoeten en kregen we een korte rondleiding over het best grote kamp krijgen. Ik ben er ook achter gekomen dat er best wel erg veel vrijwilligers zijn. Ik weet niet hoe veel maar probably rond de tussen de 50-70. Ook zijn er erg veel Nederlanders, ik ben de 7e! En dan is er ook nog een Vlaming.

Zoals ook wel verwacht was alles weer heel vaag, er zou een introductie zijn, maar die werd toch na dinner. Toen heb ik met de hulp van 2 andere volunteers (ze hebben eigenlijk bijna alles gedaan) mijn hangmat en mosquito net opgehangen. They're great, so a lot of thanks to them :)

Voor dinner zijn we nog naar de hele mooie sunset wezen kijken, waarna we door konden naar onze eerste dan van "only rice on the menu". Het was erg lekker tho, en bij elke maaltijd vers fruit, so I am happy!

Na dinner hebben we nog wat spullen gesorteerd en met andere volunteers gekletst en zijn we ook maar eens gaan douchen. Gelukkig was er weer water, want het had gisteravond geregend. Daarvoor waren ze 2 dagen out of running water, so we'll see!

Daarna zijn we gaan slapen om weer erg vroeg wakker te worden. De zon komt erg vroeg op (5 ish) en met de zon word ik wakker :)

P.s. de camp manager (?) en allemaal andere mensen die ons helpen vonden me heel erg lijken op een volunteer die er eerder is geweest uit Romania. Ze bleven er de eerste dagen maar op terug komen hahaha. Ze hadden geen foto though  :/ Was wel heel grappig. Blijkbaar is het echt mijn dubbelganger volgens hen

1. Oppa en oma:
    2 oktober 2023
    Leuk om allemaal te horen en blij dat alles goed is gekomen en je hopelijk een fijne tijd te gemoet gaat we missen je maar we zeggen ga er voor we houden van je een dikke knuffel van Opa en Oma
  2. Karlijn:
    2 oktober 2023
    Wat een avontuur! Klinkt allemaal heel fijn en mooi! Have fun❤️